W PrestaShop od wersji 1.7.7.0 został podniesiony poziom bezpieczeństwa przez co w niektórych sklepach po aktualizacji do wyższych wersji sklep przestał wysyłać wiadomości e-mail. Nie działa wtedy wysyłka wiadomości z modułu mailalerts powiadomień o zamówieniu do administracji sklepu, nie działają powiadomienia dla klienta o złożeniu zamówienia ani aktywacji konta do klienta.
Nie działa też wysyłka wiadomości testowej z zakładki Zaawansowane > e-mail - wyskakuje błąd:
Błąd: proszę sprawdzić konfigurację
Expected response code 220 but got an empty response
Rozwiązanie problemu jest bardzo proste.
Wystarczy przejść do zakładki:
Zaawansowane > Adres e-mail
i zmienić ustawienia poczty na poniższe:
Użyj własnych ustawień SMTP (tylko dla zaawansowanych)
Następnie należy wypełnić dane własnymi (w zależności od posiadanego serwera, hostingu i nazwy domeny)
Klikamy "Zapisz".
Potem testujemy wysyłkę poczty - wszystko powinno działać prawidłowo.
W przypadku wystąpienia problemu należy zmienić szyfrowanie SSL > TLS lub port 465 > 587